Smart Girls Blog

Smart Girls Blog

Fenomenet med spa

Kategori: Fordons

Personligen så har jag aldrig njutit av spa eller massage. Bubbelpool och bastu med grabbarna med några öl är väl en sak, men att gå och få massage och olika behandlingar är inte min grej. För tjejer så är det nästan det bästa som finns och de kan spendera timmar på att alla typer av skönhetsvård, från manikyr till pedikyr och alla olika ansiktsbehandlingar. Sedan tillkommer massage. Men det är kanske lite som för oss män att vi gärna för bilen på våren för att bilen ska se bra ut. Nya däck, biltvätt och sedan en bilservice, så att vi vet att allt är i perfekt skick. Efter bilen har fått en sådan behandling, så känner jag mig personligen mycket bättre och jag känner att jag ser bättre ut. Jag är i stort på samma humör som efter frugan har fått sin skönhetsvård. Jag tror vi män bryr oss mer om bilens utseende än vårt eget utseende. Men det är förstås också enklare att få bilen att se bättre ut.

Det är enklare än för oss att börja motionera och se till att vi får en bättre diet. Det hjälper inte mycket med en skönhetsbehandling. Men är bilen skinande ren och ser bra ut, så ser ju också vi bra ut när vi sitter bakom ratten. Kvinnor är födda med mer skönhet än men och för dem att se feminina ut, så behöver de oftast smink för att känna sig tillfreds med sig själva. De gillar att klä upp sig och ha på sig smycken och fina skor, det skiljer sig mycket från de flesta männen. Vi kan putsa våra skor och sätta på en fin skjorta och allt detta efter en dusch med rakning, då har vi lagt ner mer tid än vanligt på vårt utseende. Jag lägger nog ner klart mer tid på bilens utseende än mitt eget. Jag har fina fälgar, snygga Nordman däck och försöker att hålla bilen ren och fin. Inuti bilen så har jag bra skinnklädsel och bra stereo. Så jag har lagt ner mer pengar på det än vad jag har lagt ner på skärp och skor i alla fall. Så därför tror jag att männens spa är nog bra bilvård.

Om du vill läsa mera om Vianor gå till: http://vianor.se/dack/personbilar/vinterdack/nordman/

Kommentera inlägget här: